Sisällön tarjoaa Blogger.

Ever mine, ever thine, ever ours.

keskiviikko 30. maaliskuuta 2011

Hääpainajainen vol. 2

Aika monta kuukautta sain olla rauhassa häihin liittyviltä painajaisunilta. Viime yönä näinkin sitten taas kylmän hien pintaan nostattavan unen meidän häistä...

Uni oli sekava kuten ainakin minun unet yleensäkin ovat, mutta tämän verran muistan siitä: Oli siis hääpäivän aamu ja kaikki unessa tapahtuva tapahtui hirveän nopeasti ja vauhdikkaasti ja kiireesti. En meinannut ehtiä tajuta asioiden kulkua unessani, mietin vain että "Mistä tämä hirveä kiire ja nopeus johtuu??". Kuten hääpainajaisessa voisi kuvitellakin olevan, painajaiseni koostui useasta ongelmasta. Ensinnäkin, pukiessani hääpukuani päälle, huomasin sen olevan ihan löysä ja melkein valuvan päältäni. Ja tietenkään se ei edes ollut The Hääpuku vaan jokin ihan toisenlainen.

Toiseksi, olin juuri tullut meikistä, jossa olin ollut aika kauan, kun päätin vilkaista peiliin. (Muistaakseni) bestmanit olivat halunneet jekuttaa minua laittamalla meikkaajan maalaamaan naamani joksikin ihmeen kuvioksi (olisiko ollut jonkin maan lippu, jossa oli punaista ja valkoista ja ihme kuvioita)! Minä aloin tietenkin itkemään, että miten ne bestmanit on noin ilkeitä ja enhän ehdi enää käydä uudessa meikissä kun kohta pitää jo mennä kirkkoon.. No, pyyhin sitten "meikit" pois ja samalla kaasoni tulivat sisään.

Kolmas ongelma olikin sitten se, että jostain syystä kaasot olivat huonolla tuulella eivätkä ollenkaan innoissaan siitä, että kyseessä oli hääpäiväni. Etenkin A-kaaso (joka on aina ihana eikä koskaan sano minulle pahasti) oli hyvin yrmeänä yrittäessään sitoa hääpukuani tiukemmalle siinä kuitenkaan onnistumatta. Olin tietysti hyvin ihmeissäni ja surullinen tästäkin ongelmasta. :D

Well, the show must go on -joten lähdin kirkkoa kohti ja niin kuin ensimmäisessäkin hääpainajaisessani, tässäkin mietin, että "Miten ihmeessä aika häihin kului niin nopeasti, että monta asiaa jäi kesken??". Astellessani kirkon sisätiloihin, huomasin/tajusin, ettei siellä tulisi vihkimisen aikana olemaan isäni tilaamia viulunsoittajia soittamassa Canon in D:tä eikä vihkikaava tulisi menemään kuten olin sen suunnitellut menemään. Vaikka sulho (onneksi) kuitenkin seisoi alttarilla odottamassa minua, en voinut olla täysin onnellinen noiden vihkimistä edeltäneiden tapahtumien vuoksi. Lisäksi olin kovasti odottanut viulusoittajia ja nimenomaan meidän näköistä vihkimistilaisuutta ja nyt sitä ei sitten ollutkaan luvassa.

En ehtinyt alttarille asti, kun luulin heränneeni jo unesta. Todellisuudessa olin kuitenkin vieläkin unessa, mutta luulin olevani hereillä ja mietin itsekseni ja selitin jollekin (??) kamalaa painajaista ja että se tuntui todenmukaiselta joskin sekavalta. Sitten kun oikeasti heräsin, olin ihan pyörällä päästäni!

3 kommenttia:

  1. Olen nähnyt jo ainakin kolme erilaista hääpainajaista, vaikkei minkään sortin häästressiä vielä olekaan. Yhdessä jouduttiin sulhon kanssa astelemaan alttarille alusvaatteisillamme ja todettiin, että kaikki vieraat viety ambulanssilla sairaalaan. Eikä se edes ollut alttari, vaan joku vanha lato.. :D

    -Nasu

    VastaaPoista
  2. voi ei! :D nuo alastomuus/lähes alastomuus jutut taitaa olla aika legendaarisia unissa. pitänee vain koittaa ottaa huumorilla nämä hääpainajaiset :)

    VastaaPoista
  3. Alitajunta kehittää kyllä mitä oudoimpia unia :) Itse näen vieläkin toisinaan hääkuvuakseen liittyviä painajaisia, että olen menossa jälleen kuvaamaan häitä ja olen unohtanut kamerat kotia. Nyt vielä kun on omatkin häät tulossa niin olen nähnyt niihinkin liittyviä painajaisia, vaikka luulin etten stressaisi omista häistä kun olen nähnyt jo niin monet häät kuvaajana.

    Kyllä nämä häät ovat stressaavia, mutta silti niin mahtavia :D

    VastaaPoista